09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

طراحی لوگو با فتوشاپ

اگر به دنبال درآمد خوبی از نرم افزار فتوشاپ هستید میتوانید طراحی لوگو را امتحان کنید.هر زمان که بحث از طراحی لوگو میشود همه ما فکر میکنیم که کار بسیار سخت و پیچیده ای است اما شما میتوانید با کمترین دانش خود از نرم افزار فتوشاپ و کار با ابزار های ساده،لوگو های بسیار خوبی را ارائه دهید پس برای آموزش یک لوگوی ساده اما در عین حال شیک ادامه مقاله را حتما مطالعه کنید.تا متوجه بشید که کار خیلی پیچیده و سختی نیست.

 

استفاده از فتوشاپ جهت طراحی لوگو

اولین گام شما ساخت یک سند جدید برای طراحی لوگو خواهد بود. برای لوگو می توانید از اندازه ۱۰۰۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل برای فایل جدید خود استفاده کنید. برای انعطاف پذیری بهتر شکل مربعی می تواند مناسب باشد.

برای قرار دادن راحت تر عناصر، بهتر است از خطوط راهنما استفاده کنید. به تب View بروید و New Guide را بزنید. خطوط راهنمای افقی و عمودی (Horizontal و Vertical guide) را انتخاب و مقدار ۵۰ درصد را تنظیم کنید. در صورت نیاز می توانید خطوط بیشتری نیز ایجاد کنید.

 

ساخت شکل پایه لوگو

برای ساخت لوگو از سه عدد مثلث اسفاده می کنیم. ساده ترین راه ایجاد آن کشیدن یک مربع است.

 

برای این منظور ابزار Rectangle Tool (با کلید میانبر U ) را انتخاب کنید و شکل مربع را قرار دهید. سپس کلید شیفت را نگه دارید تا یک مربع تقریبا ۲۲۰ پیکسل روی یک نقطه از صفحه ایجاد کنید. بعد ابزار Pen Tool را انتخاب کرده  و روی نقطه پایانی سمت راست و پایین مربع کلیک کنید. با تایید پیام این نقطه حذف می شود و شکل به یک مثلث تبدیل می شود. شکل را نیز رو به پایین بچرخانید به شکلی که ضلع بزرگش موازی با خط افقی باشد.

با ابزار حرکت دهنده، شکل را در طوری قرار دهید که گوشه سمت راست آن در مرکز بوم باشد.

 

انتخاب موقعیت شکل ها در ساخت لوگو

حال که مثلث پایه ساخته شده است، لایه آن را انتخاب کنید و با زدن دکمه Ctrl+J یک کپی از آن بسازید. با ابزار حرکت مثلث دیگر را طوری قرار دهید که گوشه سمت چپ آن در مرکز بوم باشد.

کپی دیگری نیز بسازید و آن را ۱۲۵ درصد بزرگتر کنید و آن را در مرکز شکل طوری که پایه آن با دو پایه مثلث های دیگر همتراز باشد قرار دهید. گوشه بالای آن در قسمت مرکز می باشد.

 

رنگ آمیزی و آموزش تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ

برای ایجاد عمق داخل مثلث ها را سیاه می کنیم. برای این کار می توانید ابزار Rectangle را زده و محوطه داخل مثلث کناری ها را انتخاب کرده و سیاه کنید.

برای عمق بهتر می توانید مثلث مرکز را با رنگ خاکستری تیره مانند کد ۴۰۴۰۴۰ رنگ بزنید.

 

اضافه کردن متن به لوگو

شکل لوگو ساخته شده است و وقت آن است که متن را اضافه کنید. ابزار متن را انتخاب کرده، در جایی از بوم کلیک کنید و نام شرکت خود را بنویسید. به طور مثل در تمرین نام شرکت Harry Guinness Photography نوشته می شود.

 

انجام تغییرات نهایی در ساخت لوگو

راز طراطی خوب تلاش است. سعی کنید به اشکال مختلف دیگری نیز لوگو را بسازید تا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

 

برای یادگیری بیشتر لوگو دوره صفرتاصد فتوشاپ بهترین گزینه برای شماست

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

Top