09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

لوگو چیست

 

لوگو چیست؟

نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است.

پیشینه ی طراحی لوگو چیست؟

می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و ... می توان دید. امروزه نیز می توان گفت بیشترکسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

 

شناخت لوگوها

قبل از ورود به دنیای لوگوها، ضروری است این را بدانیم که لوگو چیست و یک نشان چگونه باید مورد استفاده قرار گیرد. نشان دادن چیستی هویت یک کسب و کار به وسیله یک سمبل یا نشانه، وظیفه اصلی یک لوگو است. البته لوگو می‌تواند نشان دهنده کاری که آن سازمان یا برند انجام می‌دهد نباشد، اما باید داستان آن برند یا سازمان را نشان دهد. به عبارتی دیگر در پس هر لوگویی باید فلسفه ای از آن کسب وکار نهفته باشد.
در فرآیند طراحی لوگو باید به این نکته توجه کرد که لوگو، به عنوان یک بازاریاب یا عاملی برای فروش محصولات و خدمات عمل نمی‌کند. کار اصلی آرم یک کسب و کار این است که در مرحله اول اعتماد مخاطبان را به آن برند خاص جلب کند و آن نماد را در ذهن مخاطبین جای دهد. این کار باعث می شود تا آن ها برای استفاده مجدد از محصول یا خدمات ترغیب شوند.و به این صورت فروش شما در زمینه شغلی خود روز به روز افزایش خواهد داشت.

 

برای یادگیری بیشتر لوگو دوره صفرتاصد فتوشاپ بهترین گزینه برای شماست

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

Top