09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

طراحی بنر با فتوشاپ

برنامه فتوشاپ یک نرم افزار حرفه‌ای جهت ویرایش عکس، کارهای گرافیکی حرفه‌ای، ساخت پوستر تبلیغاتی، کارت ویزیت، بنر تبلیغاتی، سربرگ و بسیاری کارهای مرتبط دیگر می باشد که امروزه در بین قشرهای کاری مختلف استفاده می شود

بنرتبلیغاتی چیست؟

بنر تبلیغاتی که در سایت‌ها و یا برنامه‌های مجازی استفاده می شود در اصل همان نمونه کوچک شده‌ی بنر‌هایی هستند که در سطح شهر بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی مشاهده می‌کنید. بنرهای تبلیغاتی یک روش موثر و خوب و برای معرفی محصولات یا خدمات استفاده می‌شود.

با استفاده از بنر شما می توانید دقیقا همان کسانی را که دنبال محصولات و خدمات شما هستند را به سایت یا کانال‌تان هدایت کنید.

با استفاده از بنر شما می توانید به دو هدف مهم در ارتباط با مشتری برسید، که یکی ایجاد تصویری از بنر در ذهن مردم یا همان برند سازی می باشد و دیگری افزایش کلیک و بازدید از سایت تان می باشد، که برای بالا بردن رتبه (امتیاز) جستجو گوگل بسیار موثر است.

با گذاشتن لینک سایت یا کانال و پیج‌تان بر روی بنر طراحی شده، شما می توانید به راحتی مشتری را برای بازدید دعوت کنید که برای این کار شما می توانید بنرتان را در یک سایت یا کانال تلگرامی یا پیج اینستاگرام که بازدید زیاد دارند قرار دهید تا بتوانید جذب مشتری زیادی داشته باشید.

بعد از این که مشخص کردید بنر را برای استفاده در کجا (سایت، تلگرام، اینستاگرام) لازم دارید متناسب با انتخاب خود می توانید شروع به طراحی کنید.

بنرها در اندازه‌های مختلفی طراحی می شوند که بسته به مبلغ و مکان مورد استفاده در سایت متغیر می باشد.

 

 بسیار خب در ادامه میخواهیم به شما ساخت بنر در فتوشاپ را آموزش دهیم.

 

آموزش ساخت بنر فتوشاپ

۱- پس از اجرای فتوشاپ، دکمه های Control+N را بزنید و در پنجره باز شده طول و عرض فایل را مشخص کنید (مثلا ۹۰۰ پیکسل برای عرض و ۱۵۰ پیکسل برای طول). سپس روی OK کلیک کنید.


 

۲- روی آیکون Foreground Color در تولبار کلیک کرده و رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سپس روی Rectangle Tool کلیک کرده و آن را به اندازه بنر بکشید. در این مثال با توجه به بنری که می خواهیم ایجاد کنیم از رنگ Solid برای پس زمینه استفاده خواهیم کرد.

 

 

۳- روی ابزار Gradient در نوار ابزار کلیک کنید. سپس از منوی Fill گزینه black and white gradient را انتخاب نمایید. جایی در بالای بنر کلیک کرده و موس را تا پایین آن بکشید و سپس رها کنید

 

۴- از جعبه ابزار گزینه Horizontal Text Tool را انتخاب کنید. با استفاده از موس، یک جعبه متنی روی بنر ایجاد کنید. از منوها برای انتخاب نوع و اندازه فونت استفاده کنید. جعبه متنی را جوری بکشید که در سمت چپ بنر، وسط چین شود

 

۵- از منوی File گزینه Open را برگزیده و تصویر مورد نظر خود برای بنر را انتخاب کنید (مثلا لوگوی شرکت یا لوگوی پیج اینستاگرام خودتان). پس از باز شدن تصویر، از منوی Layer، گزینه Duplicate را انتخاب کنید. مقصد آن را در هدر فایل قرار داده و روی OK کلیک کنید تا این تصویر به عنوان یک لایه جدید به بنر اضافه شود

 

۶- از منوی Edit گزینه Scale را انتخاب کنید. گوشه های تصویر را را بکشید تا بتوانید اندازه آن را تغییر دهید. در این حین، کلید Shift را هم نگه دارید تا تناسب آن حفظ شود. در نهایت کلید enter را بزنید. تصویر را بکشید تا به سمت راست بنر بیاید

 

۷- از طریق آیکون Foreground Color، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس OK کنید

 

۸- ابزار Rectangle Tool را انتخاب کرده و سپس از منوی Fill و گزینه Gradient را انتخاب نمایید. حالا اشاره گر موس را از سمت چپ تصویر به موازات حاشیه چپ آن تا پایین بکشید.

 

۹- لایه Rectangle 1 را از پنل لایه ها انتخاب کنید (لایه ای که شامل مستطیل گرادیانت است). این لایه را پایین بکشید تا جایی که به عنوان لایه سوم از بالا قرار گیرد. از منوی Opacity، مقدار شفافیت را روی ۵۰ درصد قرار دهید. سپس گزینه top gradient semi-transparent را انتخاب کنید.

 

۱۰- لابه ای را که شامل متن است از پنل Layers انتخاب کنید. از منوی Layer گزینه Layer Style را انتخاب کرده و روی Bevel & Emboss کلیک نمایید. منوی استیل باید روی Emboss تنظیم شده باشد. گزینه Depth را روی ۲۲۵ درصد قرار دهید تا اندکی افکت به متن اضافه شود.

 

۱۱- در مرحله آخر طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ، گزینه Satin را از پنجره Layer Style انتخاب کنید. Blend Mode را روی Multiply قرار داده و Opacity را به ۱۵ درصد کاهش دهید. در نهایت روی دکمه OK کلیک نمایید.

 

۱۲- تصویر را از طریق گزینه Save for Web در منوی File ذخیره کنید. فرمت JPEG را برای آن انتخاب کرده و Image Quality را بین ۷۵ تا ۸۰ درصد قرار دهید. بدین ترتیب بدون اینکه کیفیت تصویر دستخوش تغییر شود، سرعت بارگذاری آن در وبسایت بیشتر خواهد شد. در پایان روی Save کلیک کنید تا فایل در محل مورد نظر شما ذخیره گردد.

 

برای یاد گیری کامل  بنر دوره صفرتاصد فتوشاپ بهترین گزینه برای شماست.

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

Top