09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

چه پروژاتی با نرم افزار فتوشاپ انجام می شود

نرم افزار فتوشاپ یکی از قدرتمندترین ها در زمینه ی کارهای گرافیکی می باشد.این نرم افزار قابلیت های زیاد به ما می دهد که می توانیم با آنها کار طراحی لوگو، روتوش عکس ، طراحی کارت ویزیت و بسیار کارهای دیگر را با بالاترین کیفیت انجام بدهیم.

نرم افزار فتوشاپ از دسته نرم افزارهای Editor Imaqe می باشد به این معنا كه به كمك این نرم افزار می توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار كه توسط شركت Adobe ساخته شده است به كمك چند نرم افزار دیگر كه تحت همین نرم افزار كار می كنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش هایی را داشته باشند.

فتوشاپ به عنوان یک نرم افزار کار روی تصاویر دارای قابلیت های بسیاری است که می توان به ویرایش عکس و تصاویر، مونتاژ تصاویر ، ایجاد عملیات ویژه روی عکس ها ، فیلتر کردن ، تغییر رنگ و نور و روتوش عکس های سفید و رنگی و انجام پروژه فتوشاپ اشاره کرد ولی کاربرد اصلی نرم افزار فتوشاپ در ویرایش عکس ها می باشد. بدون شک نرم‌افزار Adobe Photoshop به دلیل دارا بودن ابزارها و دستورهای مفید وکاربردی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی آرم ،نشانه و لوگو محسوب می‌شود.

در این مقاله به بیان برخی از کاربردهای نرم افزار فتوشاپ می پردازیم :

 

1-ویرایش عکس ها در نرم افزار فتوشاپ :

کاربرد اصلی نرم افزار فتوشاپ در ویرایش عکس ها می باشد ؛
زیرا این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارها برای ویرایش عکس می باشد
و شما می توانید به راحتی با استفاده از نرم افزار فتوشاپ هر پیکسل از عکس را به نحوه دلخواه خود ویرایش نموده و آن را تغییر دهید .
با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به آسانی می توانید رنگ های موجود در تصاویر را ارتقا دهید
و تصویر را برش بزنید و بسیاری از تغییرات دیگر را در تصاویر مورد نظر خود اعمال کنید و در نهایت یک تصویر بسیار زیبا و خلاقانه را ایجاد نمایید .
در واقع نرم افزار فتوشاپ و ابزارهای قدرتمند موجود در این نرم افزار ، فرصت مناسبی را برای بروز خلاقیت و استعدادهای شما در زمینه ویرایش عکس فراهم آورده است

 

2-نقاشی دیجیتال با نرم افزار فتوشاپ:

نقاشی دیجیتال در واقع همان کشیدن یک تصویر به صورت ضربه به ضربه و با همان
مدل قلم در دست گرفتن می باشد، البته با این تفاوت که بوم و ابزارهای نقاشی همه دیجیتالی هستند
نقاشی دیجیتال در واقع روش ایجاد یک شی هنری (نقاشی)به صورت دیجیتالی می باشد،به عنوان یک روش ایجاد نقاشی،با محیط نقاشی سنتی که شامل رنگ های آکریلیک،
روغن ،جوهر، آبرنگ و …می باشد، نیز سازگار است و رنگ دانه ها را کاملا شبیه به
روش سنتی، بر روی حامل تصویر حالا چه بوم باشد، چه کاغذ، پلی استر یا هرمورد دیگری باشد، اعمال می کند.

برای این کار نرم افزار های کامپیوتری که ماشین آلات صنعتی را هدایت می کنند یا حتی ماشین های اداری(پرینتر ها)استفاده می کند.
به عنان یک تکنیک، این روش به نرم افزار های گرافیک کامپیوتری اشاره دارد که از یک
بوم مجازی،جعبه ی برس های نقاشی مجازی،رنگ و دیگرلوازم استفاده می کنند.
جعبه ی مجازی شامل بسیاری از ابزارهایی می باشد که خارج از کامپیوتر وجود ندارند
و به یک اثر هنری دیجیتالی،نمایی متفاوت می دهند و این حس از آن اثر دیجیتالی به انسان دست می دهد که گویی یک اثر هنری ایجاد شده توسط روش سنتی می باشد..

 
 3-طراحی گرافیک در نرم افزار فتوشاپ :

بسیاری از ابزارهای موجود در نرم افزارهای گرافیکی ، در نرم افزار فتوشاپ گنجانده شده است
و با استفاده از این ویژگی نرم افزار فتوشاپ می توان طرح های گرافیکی بسیار عالی را طراحی و ویرایش نمود .
البته از نرم افزار فتوشاپ نمی توان به عنوان یک نرم افزار حرفه ای برای طراحی گرافیک نام برد ؛
اما برای طراحی هایی که نیاز به تخصص زیادی ندارند می توانید با بهره گیری از نرم افزار فتوشاپ ، این کار را انجام دهید و به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای طراحی یک کارت کریسمس ، طرح برای تی شرت و همچنین طراحی سریع یک لوگو برای راه اندازی شرکت و یا حتی برای طراحی کارت های کسب و کار خود
از نرم افزارهای دیگری استفاده نمایید و به راحتی می توانید با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ، طراحی های گرافیکی خود را به انجام برسانید .

 

4-طراحی وبسایت در نرم افزار فتوشاپ:

یکی از نرم افزارهای قدرتمندی در زمینه ی طراحی قالب وب سایت و اپلیکیشن های موبایل، نرم افزار محبوب فتوشاپ است که ابزارهای بسیار قدرتمندی را در اختیار طراحان قرار داده است.

هر صفحه وب از 2 بخش تشكيل شده است؛ بخش اول محيط گرافيكي صفحه و بخش دوم محيط كدنويسي است كه به كمك آن محيط گرافيكي ايستا به يك محيط پويا تبديل مي‌شود. به جرات مي‌توان گفت به همان اندازه كه كدنويسي درست در طراحي وب‌سايت مهم است، طراحي گرافيكي وب سايت نيز اهميت ويژه‌اي دارد. اينجاست كه فتوشاپ پا به ميدان مي‌گذارد و طراح وب مي‌تواند با كمك آن به بهترين نحو ممكن قدرت كدنويسي خود را به نمايش بگذارد. معمولا قبل از شروع به كار طراحي وب‌سايت، طرح جامعي از سايت و صفحات مورد نياز آن تهيه و با توجه به آن قالب گرافيكي سايت طراحي مي‌شود. پس از اتمام طراحي، با انتقال قالب به محيط برنامه‌هاي طراحي وب، ارتباط بين قسمت‌هاي مورد نظر تعريف شده و خروجي نهايي صورت مي‌گيرد.

 

5- ویرایش ویدئو به کمک نرم افزار فتوشاپ :

یکی دیگر از امکانات موجود در نرم افزار فتوشاپ ، امکان ویرایش فیلم ها می باشد .
با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید ویدیوهای خود را ویرایش نمایید و برای انجام این کار می توانید از لایه های تنظیم موجود در این نرم افزار استفاده کنید .
با استفاده از این ویژگی نرم افزار فتوشاپ ، می توانید به آسانی GIF ها را هم ایجاد نمایید
و از ویرایش ویدیوهای خود توسط این نرم افزار و تولید ویدیوهای خلاقانه لذت ببرید .

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

Top