09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

مزایای فتوشاپ

اگر نگاهی به تاریخچه فتوشاپ بیاندازیم در میابیم که  نرم افزار فتوشاپ در ابتدا برای ویرایش عکس ها جهت چاپ بر روی کاغذ طراحی شده بود اما رفته رفته با گستره شدن امور گرافیکی ، کاربرد فتوشاپ نیز همزمان با این سطح از نیاز بیشتر و بیشتر شد بطوریکه در تمام اموری که به نوعی با گرافیک سر و کار دارد، مورد استفاده قرار میگیرد.بعنوان مثال عکس ها ، پوستر ها ، جلد نشریات ، بلیبوردهای خیابانی ، تیتراژ فیلم ها ، رابط های گرافیکی نرم افزار ها ، سایت ها و … برای طراحی کلی و یا برای اینکه زیباتر به نظر برسند نیاز دارند تا یک بار توسط نرم افزار فتوشاپ ادیت شوند.

به کمک  نرم افزار فتوشاپ میتوان از تلفیق چند عکس ، یک عکس جدید بوجود آورد که کاملا طبیعی جلوه دهد.همچنین تصاویرمتحرکی که در گوشه وبسایت ها به عنوان بنر میبینید نیز توسط فتوشاپ ساخته میشود.

اگر در آلبوم خود عکس های قدیمی دارید که به مرور زمان باعث شکسته شدن عکس و گاها با از بین رفتن قسمتی از عکس مواجه است ، میتوانید با استفاده از فتوشاپ این عکس ها را ترمیم و یا اگر کیفیت تاری دارند ، کیفیت آنها را ارتقا داد.همچنین میتوان توسط فتوشاپ عکس های سیاه و سفید را به عکس های رنگی تبدیل نمود.

علاوه بر این ها کاربرد دیگر فتوشاپ در طراحی قالب های وبسایت است.به طوریکه قبل از اینکه وبسایتی طراحی شود ابتدا یک دمو توسط فتوشاپ به مشتری نشان داده میشود و سپس در صورت تایید وی طراحی و کد نویسی وبسایت استارت میخورد.البته این کار توسط افزونه های دیگری نیز قابل انجام است اما تبدیل فتوشاپ به کد آسان تر صورت میگیرد.

اگر چه فتوشاپ برای ویرایش عکس ها و چاپ طراحی شده ، اما به طور فزاینده ای برای تولید عکس مخصوص وب استفاده می شود .

Adobe Photoshop همچنین ارتباط قوی با دیگر نرم افزار های Adobe برای ویرایش ، ساخت انیمیشن و CD های آموزشی دارد .فرمت اختصاصی فایل ها در فتوشاپ ( PSD ) است که می تواند به Image Ready ، Illustrator ، Premiere، After Effects و Encore DVD منتقل شود .

 

حتی فتوشاپ قادر به تولید تصاویر متحرک نیز هست!

بله درست شنیدید! تصاویر متحرک

البته این نرم‌افزار،  ویرایشی روی فیلم و فایل‌های صوتی و تصویری انجام نمی‌دهد.

اما اگر تصاویر متحرک Gif را دیده باشید، نمونه‌ای از عکس‌های متحرک تولیدشده با فتوشاپ هستند.

به‌طورکلی کاربردهای فتوشاپ را می‌توان به شرح ذیل ذکر کرد.

☑ Edit تصاویر

☑ گذاشتن Effect های مختلف بر روی تصاویر

☑ اصلاح و بهبود رنگ‌بندی تصاویر

☑ ترکیب تصاویر با همدیگر

☑ طراحی قالب وب‌سایت

☑ طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی

☑ طراحی تراکت و کارت ویزیت

☑ طراحی جلد نشریات

☑ تیتراژ فیلم‌ها

 

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

 

 

 

 

Top